Zima se blíží – pečujte o svou pleť správně!


Přeji všem krásnou neděli,
nevím jak to je ve vašem městě, ale co se toho našeho týče, je tu šílená zima. Když v říjnu napadl sníh, opravdu jsem si myslela, že na tom, že bude konec světa něco je. Ne, samozřejmě vím, že nebude konec světa. Ale s tímto tvrzením jsou spojené mnohé katastrofy a světové změny. Mezi ně patří třeba i změna klimatu aj. Což já osobně jsem zaznamenala. Trochu mě vyděsilo, když se v říjnu objevil sníh, ale prostě, jelikož miluji Vánoce, nemohla jsem říct, že by mě to štvalo. Na druhou stranu, sníh a zima sebou přináší teploty pod nulou, což já dvakrát nemusím. Dalo by se říct, že jsem člověk závislý na teplu a opravdu jsem schopná říct, že mi je zima, i když je doma třeba 22 stupňů. Rozhodně ale nepatřím mezi ty slečny, které řadí mezi nejoblíbenější roční období léto. Já jsem taková všehochuť. Miluji léto, ale miluji i zimu a tu vánoční atmosféru. Sníh nám tady ale slezl a zase je tu ten nepříjemný podzim. Osobně si však myslím, že to nebude trvat příliš dlouho a zima nás brzy navštíví. Vždyť i obchody se už zásobují vánočními ozdobami a cukrovinkami.

Se zimou velice úzce souvisí, jak už jsem řekla, chladné počasí. Já nevím jak vy, ale já osobně opravdu nesnáším, když jdu brzy ráno na autobus a je šílená vánice. Nejen že můj obličej doslova tuhne a stává se z něj kostka ledu, navíc mě i často štípe. To všechno v případě, nepoužiju-li správnou kosmetiku. V zimě, stejně jako v létě, je to velice důležité. Ptáte se proč? V létě na naši pleť a pokožku působí mnoho faktorů – slunce a teplo. V zimě taktéž – chlad a mokro (např. jak píšu, když jdete vánicí a váš obličej je totálně mokrý a orosený). Takže, pokud jste doposud zimu podceňovaly, je třeba to napravit. Nechcete se přeci za deset let probudit s tím, že máte nevzhledné vrásky nebo nějaké jiné kožní problémy že ne? Váš obličej, si stejně jako v létě, žádá správnou a hodnotnou péči v podobě kvalitních produktů. Některé značky k zimní sezóně dokonce vytváří produkty, které jsou speciálně určené do zimního počasí. Jejich výhoda spočívá v tom, že obsahují opravdu kvalitní množství hydratačních a výživných látek, protože pokožka je v zimě často podrážděná. Bývá suchá, je vystavena častým klimatickým změnám. Např. když jdete z teplého bytu ven do – 10 stupňů. 

A kterou kosmetiku je tedy vhodné v zimě používat? Samozřejmě se můžete svěřit do péče levnějším značkám, o kterých netvrdím, že jsou nekvalitní, ale je dobré investovat i do té kvalitnější pleťové kosmetiky, u které máte zaručeno, že vaši pleť skutečně ochrání a dodá jí potřebné živiny. Já osobně mám dobrou zkušenost s hydratačním krémem Vichy Aqualia Thermal – tento krém je určený pro všechny věkové skupiny a je vhodný především pro citlivou pokožku, která si obzvlášť v zimě zaslouží kvalitní péči. Vichy Aqualia Thermal Riche nebo Light dokáže pleť posílit, zklidnit a intenzivně hydratovat. V zimě je totiž naše pleť ve velké míře oslabená a nemůže se bránit proti negativním vlivům vnějšího prostředí. Mezi aktivní látky tohoto krému patří termální voda z Vichy a Hyalluronine Active - tedy látka 2x účinnější než glycerin, která proniká přímo do buněk epidermis. Já osobně jsem tento krém používala i na noc, protože v poslední době mám pocit, že mám po ránu šíleně vysušenou pokožku. S používáním tohoto krému byla opět hydratována, neloupala se a byla hebká. 

Jestliže nemáte citlivou pokožku a jste majitelkami spíše mastné pokožky, pak vám i z osobní zkušenosti dále doporučuji krém od značky Bioderma - Sébium Hydra, Moisturising Cream. Mnohé z vás si možná myslí, že má-li slečna pleť mastnou, musí ji naopak neustále vysušovat - to ale není v žádném případě pravda! I mastná pleť potřebuje hydrataci a zvlhčení. Složení tohoto krému je velice jemné, vrací pleť do rovnováhy (pozn. mastná pleť je díky neustálému používání přípravků pro mastnou a problematickou pleť vysušená). Já osobně určitě doporučuji používat třeba i pod make-up každé ráno a večer. V zimním počasí obzvláště! Z hydratačních krémů mohu doporučit např. i ten od La Roche-Posay - Hydreane. Tento krém hydratuje a vyživuje suchou až extrémně citlivou a suchou pokožku. Od Biodermy můžete použít i krém Sensibio - Rich Soothing Cream for Sensitive Intolerant Skin.
Hydratační krémy však nejsou jedinými přípravky, které je vhodné v zimě používat. Svou pleť můžete připravit na chladné počasí i doma – klasickou denní či noční péčí. Určitě by vám v koupelně neměla chybět alespoň jedna hydratační (čistící voda), hydratační sérum (doporučuji např. od značky Estee Lauder nebo Clinique). Vhodné je o pleť pečovat i během koupele. Použití kvalitního peelingu, pěny nebo gelového krému je taktéž vhodné.
Krom pleti je však důležité během zimního počasí věnovat pozornost také rtům. Já osobně nyní používám balzám na rty Balea Sensitive, ovšem doma mám zásobu na zimu – minimálně další 4 balzámy, na které se v zimě určitě dostane. Opět si můžete vybrat z celé řady různých značek. Např. Bioderma, La Roche-Posay, Vichy, Saloos, Avéne či Matis. Výběr záleží jen na vás. Na zimu však doporučuji pořídit si takový balzám na rty, jenž je určený pro citlivé, dehydratované rty. Jestliže během zimy nebudete své rty kvalitně chránit, může se vám také stát, že vám jednoho pěkného dne pěkně "okorají" (tzv. zčervenání, pálení a nafouknutí rtů). Mě osobně se to stalo už několikrát a opravdu to není vůbec příjemné.
A jak pečujete v zimě o svou pleť vy?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...