Jak na zdravé a krásné vlasy?


Často mi prostřednictvím mého Facebooku chodí dotazy, jakým způsobem pečuji o vlasy, jestli se jedná o keratin nebo dokonce zda jsou vůbec moje. Ne, žádný keratin a vlasy jsou skutečně moje. Většina lidí je překvapená, že i přes jejich délku vypadají zdravě a nejsou poničené (snad to nepůsobí chvástavě). Rozhodla jsem se proto sepsat článek, jakým způsobem o ně pečuji. Předem bych určitě chtěla říci, že co se vlasů týče, nedělám pro ně nic extra navíc oproti jiným slečnám, ale určitě o ně pečuji. Na jednu stranu, ano, tak trochu za kvalitu vlasů mohou geny, ale na druhou se jedná o poměrně křehkou záležitost a když o ně špatně pečujete nebo vůbec, nepomůže vám už ani genetika. :-)

Barvení vlasů? Ano nebo ne?

Vlasy si barvím. Používám odstín "ledový kaštan" značky Sublime Mousse, který jsem si jednoduše zamilovala a nedám na něj dopustit. Vlasy si barvm zhruba jednou za tři měsíce, kdy už začínají tento odstín ztrácet a světlat. Jelikož je moje přírodní barva vlasů špinavá blond, maličko odrosty pak přeci jen vidět jsou.

Teď už ale k produktům...

Na vlasy co se mytí týče, nepoužívám žádné předražené šampony za 500,- Kč (ačkoliv proti nim nic nemám) a myji si vlasy s klasickými produkty jako je například Elséve od L´Oreal, Garnier na barvené vlasy nebo třeba jak můžete na fotce vidět, šampon určený přímo pro brunetky Timotei - Nádherná bruneta. Určitě bych doporučila vyvarovat se až příliš levným šamponům na vlasy cizích značek nebo používání produktů, které nejsou určené pro váš typ vlasů. Pro příklad - moje vlasy nejsou jemné, pokud tedy použiji šampon určený na jemné vlasy, účinek je zhruba takový, že je pak mám hrubé a nepoddajné.



Občas použiji i kondicionér - když už tak buď na barvené vlasy nebo nějaký vyživující. NIKDY, opakuji NIKDY nepoužívám šampon, kondicionér a následně masku, jedná se o přehnanou péči a vlasy jsou pak zbytečné zatížené. Bohatě stačí, když použijete šampon a kondicionér nebo šampon a masku na vlasy. Méně je někdy více. :-) V současné době jsem si zamilovala masku od Avonu z řady Planet Spa - Amazonian Treasures, která nejen, že božsky voní a vlasy jsou po ní nádherné hebké a na pohled i dotek skutečně zdravější, ale dokonce má i pěknou fialovou barvu a celkově se mi líbí i balení. Určitě bych ji doporučila, nechává se na vlasech dle stupně jejich poškození (já zpravidla nechávám tak těch 5 minut). Používám ji 1x týdně.


Doma mám také masku od L´Oreal Paris - Elséve Re-Nutrition s mateří kašičkou, která opět moc pěkne voní, vlasy hezky ozdraví, jsou lesklé a provoněné. Tu používám zhruba třikrát týdně. Na vlasech se nechává pouze minutu, takže je to rychlovka a navíc je to velké balení, já ji mám od února a skutečně mi z ní skoro vůbec neubylo.

Žehlení vlasů? Ano

Vlasy si žehlím - zhruba 3-krát týdně, ale velmi záleží na tom, zda někam jdu. Pokud se někam chystám třeba každý den, žehlím je klidně ob den. Zásadně ale používám ochranné spreje a oleje na vlasy. V současné době mám tento od Got2Be - Guardian Angel, který chrání vlasy i při teplotě 220 stupňů. Vlasy umyji a před vyfoukáním nastříkám. Nedoporučuji tyto spreje nebo oleje dávat do vlasů ve velkém množství, protože pak mohou být splihlé nebo slepené. Opět, všeho s mírou.  Pak vlasy jednoduše vyžehlím a je to. Jsou chráněné proti teplu a tolik se při jejich úpravě neničí.

A tady je výsledek....


Pečujte o ně, chraňte je a občas si je od kadeřnice nechte i zastřihnout, ať se do nich veškerá výživa pořádně dostane. :-) Toť ode mě pro dnešek vše, nezapomeňte mi napsat vaše tipy na krásné vlásky. :-)

3 komentáře:

  1. Ochranný sprej používám taky :-) a musím stebou souhlasit že opravdu ty vlásky chrání :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ten šampon od Timotei mám taky a jsem s ním hrozně spokojená.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahojda,
    já mám vlasy pod zadek, nebarvím =o) jsou moje vlastní blond...
    A používám masku od Lorealu Série expert absolut repair cellular a nebo Intense repair ze stejný řady...
    Absolut mi voní líp, Intenska je voní víc ovocně, jinak na vlasech mi dělají to samé =o) nechávám působit 5 minut a lepší masky jsem v životě neměla...
    Co jsem poznala je, tak nepoužívám Gestil, nepoužívám ani Latté od Kallos a ani mojí kdysi milovanou arganovou (která byla mimochodem drahá jako prase)...

    Za hlavní věc v péči o vlasy považuju masku a to bez diskuse... šampon není až tak důležitej...

    Co se šamponů týče, tak se mi na moje mastné vlasy osvědčil oranžovej Kapyderm a Pantene aqua light, nic jiného nepoužívám, pokud to není nezbytně nutné...

    Vlasy myju obden a vždycky večer když vím, že druhý den ráno budu vlasy mýt zapletu cop a do délek dám olivák, ne moc =o)

    Po mytí olejíčkuju Baleou a nebo Toni&Guy

    OdpovědětVymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...